Sep 21, 2010

Kad Kahwin Saya..

Betul betul sehari sebelum balik raya hari tu.. kad kahwin saya siap dicetak..

Kad kahwin ni saya book time pameran pengantin kat Mid Valley.. Memang time tu cari kad poket sebab suke style camtu.. pusing - pusing, booth ni yang bagi harga paling murah... saya pon beria pilih design ngan en abg saya.. memang berangan dah dapat kad kahwin camtu..

Bila sampai mase yang sesuai.. dah siap ngan ayat - ayat pe yg nak tulis kat dalam kad tu.. ngan draft peta, kami pon pergi kedai tu.. area Jalan Pudu tapi bukan LH la.. sampai kat situ... bagitau die dah book kad ni semua.. then amoi tu bleh cakap.. design tu takde.. warna dark grey je ade, warna purple takde design tu.. dah out of stock... frust sgt... die suh tukar design.. dah la memang tu yg cantik sikit.. yg lagi satu tu ok la tapi kurang berkenan. Nak cari yang lain tak tentu boleh dapat harga tu.. lagipun mase dh suntuk.. nak dapat before raye... deposit dah bayar plak tuh.. sebab en abg punye yg takde.. die kate ok.. so preceed la...

A few days later dapat call bgtau yang my card pon out of stock so kena amek design macam en abg tu jugak.. sabar je la.. macam mane diorang jual ni.. kalo takde, dari mase pameran cakap takde.. senang saya cari kedai lain je.. ni dah booking kan dah susah.. dah bayar half tibe - tibe semua takde.. :( sy pon complain ngan orang kedai tu.. then dia cakap die ganti ngan free bunting 1 sebab dia dh salah.. sebab tanak panjang - panjang cerita sy setuju je..

Al - kisahnya, peta tuh saya memang la tak brape pro sgt nak lukis - lukis peta ni.. memang sy lukis simple je.. expecting that diorang yang akan lukis elok - elok.. Pastu diorang draft sy punye peta.. rupanye diorang tak fikir pon yang sy bagi tu dah ok ke tak... diorang trace sebijik macam hand - drawing saya.. cuma tuka lambang untuk landmarks je.. terkejut sy tengok.. memang camtu ke sbenarnye diorang buat kad kawen? memang diorang expect that drawing perfect ek.. jalan yg sy lukis terbesar, jd besar.. terkecik jadi kecik.. Sorry kalau sy yang tak tau.. tapi rasenye tak macam tu kan..  Seb baik en abg saya dlu memang kerja company street directory.. memang blajar lukis peta guna autocad.. so die lukiskan balik peta saya.. buat elok2 untuk kami berdua punye peta baru bagi pada org yg draft tu..

The next draft.. yang kelakarnya.. die masukkan je yg en abg sy lukis tu tanpa tukar landmarks punye sign.. cuma bila dh bagitau baru diorang masukkan... Then printing mula - mula kate 3 hari, dh cakap nak amek b4 raye.. tapi tak tau la if diorang termiss yg sy cakap.. sy gapkan seminggu lepas final draft.. bile telefon minta tunda sehari lagi.. nasib baik still on time as planning.. dapat - dapat, satu silver, satu dark grey rupanya.. padahal mula - mula sy nak silver ckp takde.. then purple ckp ade dah jd silver.. pelik - pelik. 

So my comment overall.. that price memang cheap.. memang berbaloi.. but hassle cam ni is unexpected to me.. tak kisah la pasal map tu.. walaupun stress je tengok print & design by that company tapi en abg sy tak tidur malam siapkan map tu.. tapi yg saya paling frust sebab book design lain then tak dpt design tu.. patutnya if takde, takyah jual.. if sy ni fussy gile cmne? cume diorang ade effort la untuk amek hati and bagi bunting tu..try jugak siapkan at the time yang saya nak.. Effort is there la.. cepat jugak bagi feed back mase confirmation process tu.. Cuma PR kena lebih bagus.. stock check pon kena lebih bagus..

So..  this is my kad kahwin...  :)




 simple saje kad poket sy...




Dalam die pon simple jugak.. 



OK, TO BLOGGERS.. anda sangat banyak membantu saya dalam preparation kahwin saya..
Terima Kasih atas komen dan idea - idea bernas kamu semua..
Di sini, saya nak invite all dearest bloggers yg sudi..
Datang ye ke majlis saya yang serba sederhana pada 
24 October 2010 
Msg me with your add kat email sy ek..
Nanti sy wat sticky entry..

3 comments:

hana yoriee said...

hihi..dah dapat tgk kad kawen dia..

mcm2 rupenya nak buat kad ni ek? ada ke patut diorg ni main trace balik je map tu..kalo hana mesti dah tengking2 diorg ni..huhu..nasib u cool aje..

skrg dah boleh countdown..=)

sk said...

klu sy jd hana, dh marah2 dah kot. tak marah kt kedai printing, sy marah kt tunang. (kesian dia jadik punching bag) kahkahkah

wedding buat kat mane? nak kad.. nnt bleh pegi dgn hana yoriee. hehe nnt sy bg add kt email ek.. :D

Hana said...

hana : huhu.. tengah cuak :D
sk : boleh2.. nanti bg add kat email sy post :) hana ckp die nak dtg ngan officemate die yg kawan skola sy dlu :)