Apr 21, 2010

Kesihatan..

Just now my friend told me yang I should take care of my health.. :) I know.. :D Lately, memang asyik almost demam... I think last 2 weeks pon demam.. then today pon sama.. maybe sebab balik dari PD kot.. penangan air laut (tp ptg sgt masa mandi.. tak panas sgt).. atau pun sebenarnya aku memang tak tahan bersauna.. sebab 1st time bersauna at my aunt's house then rase pening2 lalat sikit.. after that datang la penyakit demam.. :(

Lama jugak tak bercuti so it kind of good to have such a short break like that for the weekends.. Makan - makan and sembang - sembang with my aunt. My aunt pon dh lebih 1 month tak kerja because she had accident and patah tangan.. pity her.. but dh semakin OK.. If ade anyone knows where to go for urut patah yang bagus.. let me know.. please.. the genuine one yang proven.. mana tahu serasi.

Hari Ahad singgah dekat Nilai on the way balik sebab Iwan's cousin nak bertunang so she wants to buy some stuff.. I'm actually rase sangat jelous dengan any person yang good at making hantaran... Like Iwan's aunt, I think she's pretty good at it.. but to me, I want something simple and tanak spend so much for the decos.. Kedekut kot myself.. hehe.. aren't we suppose to prioritize.. sebab saya bukan lah orang berada.. jadinya sekadar mencuba yang terbaik..

Ape komen saya tentang Nilai.. macam takpe je tak pergi pon.. hehe. Sungguh tak adil kan statement nih.. mase pergi tuh, what I saw ialah.. tak banyak pon pilihan bunga telur or bekas bunga telur yang menarik.. and tak murah sangat pon.. boleh beli di sini saja.. tapi rasanya mama mesti nak pergi lagi sebab nak beli langsir and cadar pengantin aku.. :(  tak leh pakai cadar biase ke, mama.. akemi pon ok what :D Tapi my dad mesti nak belikan jugak cadar anak kesayangannya yang tak berapa heran pasal cadar pengantin..  last time kedai kat komplek tu kate RM850 pon die macam nak beli dah... Tak pe ye abah, kite cari cheaper kedai.. Mungkin kami patut tunggu Jakel Shah Alam bukak.. bile nak bukak nih.... :D

Aku of course sangat bersyukur dengan my parents.. mereka sangat menyayangi aku.. Terima kasih mama & abah.. Aku berharap sangat aku boleh jadi sehebat mama dan abah.. kenapa? Aku tak dibesarkan susah pon atau pun terlalu senang. Just nice..  tapi.. diorang memang bagi yang terbaik.. yer la, dlu dari duduk kuarters pindah umah setingkat dengan kitorang 4 beradik, sangat sarat rumah.. skarang dah ade umah 2 tingkat, bilik sorang satu diorang memang buat untuk keluarga kami.. Untuk kahwin pun mereka bermurah hati bantu..  Imagine la.. aku sbenarnye keje tak sampai setahun pon.. logiknya, mane la nak cekau duit banyak gila untuk wedding.. so, my parents memang bantu sebab nak anak dia happy, kahwin tuh kan elok.. tapi if nak cantik2 semua aku kene la saving.. jadi, bermula la episod saving aku untuk kahwin.. :D honestly, aku tak sempat pon bersuka ria sangat ngan duit gaji aku.. sebab dari start keje pikir next step nak kawen :D  xsnonoh la pompuan nih.. :D If boleh, aku pon nak sangat bagi kesenangan yang baik untuk anak - anak aku.. rumah selesa, nak kahwin pon tak pening2 sangat... hopefully.. pe yang aku belajar.. simpan la duit, untuk kesenangan anak - anak juga.. xyah ajar anak - anak mewah sangat sebab aset ( umah, tanah) lagi penting daripada seluar jeans guess mahu pon beg guess.. :)

Ump.. dah - dah la aku nih demam pon banyak celoteh sangat.. padahal tadi time kursus monyok je.. ( aku akan dikursuskan setiap minggu mulai minggu ini.. sampai mid mei kot.. hari ni KIK la plak... minggu depan kontrak.. minggu lagi satu audit..) hopefully aku bertambah pandai :D

No comments: