Jun 9, 2010

Thoughts and Feelings..

Hari ni hujan renyai - renyai.. Saje terasa nak melayan perasaan sendiri.. Ump, well.. blog is for sharing thoughts and feelings too kan.. Selalunya Rabu keluar dengan Iwan dear.. tapi this week dia sibuk dengan program yang office dia anjurkan... It's a big thing to the company.. My office pon esok ade pelancaran e-aduan.. so, after this boleh wat aduan online.. These days government pon dah more into customers satisfaction.. Maybe sebab prinsip ISO camtu... How quality is being derived kan.. So esok kena la involve bertugas skali.. :)

These days I admit that my life evolve at the same things.. 1st, works.. well, it's a 5 days a week things so pergi pagi.. balik pon senja.. malam dah flat.. getting amused by facebook and blogs.. then there call my bed.. I'm off to bed for another day tomorrow.. Well, I did envy people yang got so high energy that they don't feel tired that they can spend even the ordinary days like this chilling out with friends.. once a week on weekdays maybe ok to me.. that's what I usually do on wednesday night but with my dear fiance.. 

Well, some people may call I'm a person with no life.. what I had everyday is pretty simple.. Friends.. I got friends that I love but honestly we hardly meet.. My school friends that I use to share plates and pillows.. which is true. My matrix friends that I've spend a year with.. My UiTM's friend.. well, 3 years is not a short time for us.. We had good time in those years.. But Iwan has been with me 7 years.. so I did spend my time more with him.. Well, maybe because he's the one yang sudi nak call.. nak go out with me and wants me to temankan.. and the one yang tau how penakut I am when it's come to driving so he fetch me most of the time..dengan my house yang takde transport awam ni.. duk plak ngan parents.. if duk umah sewa tuh lain la kan.. Ump.. dah nampak macam my life always with him.. Even kadang rase macam I did miss out lots of things.. decide plak nak kahwin awal.. But I believe Iwan can make me happy and he always make me happy.. kita pon tak kan dapat semua kan in life.. If kadang - kadang jumpe my friends.. besh.. tapi ramai yang busy with works and life so nak arrange nak kumpul.. susah sikit.. and it happens that time nak jumpe tu la.. my mom nak balik kampung la.. keta rosak la.. itu la.. ini la.. waaa... kadang - kadang je nasib baik.. :(

Pastu wedding.. al maklumla.. baru setaun keja nak kawen.. memang la mama and abah tolong sikit2 tapi kena spare banyak jugak untuk diri sendiri.. nak itu nak ini.. smue orang nak kawen cantik kan.. so honestly this year my budget pon tight sikit so takle la nak wat big plan.. tringin nak ajak close friend datang rumah lepak2 wat BBQ smue.. tak tau la bila akan tercapai..hopefully before wedding.. plus, rumah pon dah start bayar interest so both me and iwan.. berusaha in between wedding and house pays.. so that we don't have to take even a cent personal loan to start life.. Well, tengok jugak kawan - kawan dah bli keta.. enjoy their pays.. gik holiday, concert and extra shopping.. bila pk if habiskan gaji smue.. memang capable to have such that short enjoyment time.. tapi tak salah kan mula - mula susah untuk senang kemudian.. lagipon sy kan orang biasa.. bukannya sentiasa banyak duit..

Ump.. sometimes feel like.. don't want to think about everything.. so just.. make yourself disconnect and feel the world around you.. dan bayangkan diri kat tepi pantai.. memandang laut luas.. sambil membaca novel yang besh.. Indah nya dunia yang relax..

No comments: