May 20, 2010

My Thursday Story..

Waktu recess.. tapi sebuk je kat komputer orang lain :p Kak siti takde plak.. tumpang com die :) walaupun com aku lagik baru.. guna pon windows 7 :p .. tapi bilik yang tak siap - siap tuh wat aku takde mood nak wat pape pon hari ni.. sebulan lepas diorang kecikkan bilik aku.. kecik sangat.. tapi aku tak lah kisah sangat sebab bukannya bilik kat rumah..  kat office.. then bos aku suh besarkan balik sikit..dh dalam 3 minggu kot tunggu kontraktor ni datang betulkan balik.. then only hari ni dia datang.. dh hack smue and reinstall balik partition tuh.. huhu..bilik aku kembali berabuk.. :( tambah la resdung aku nanti.. tapi tak settle lagi tuh.. camne ntah aku nak masuk guna com aku ngan segala benda urgent yg aku nak settlekan dh jadi siaran tergendala.. Seb baik leh wat keja yg sampingan yang lain - lain sementara hari ini..

Tadi my dear dad call me ckp my grandpa macam sakit teruk.. :( so my mom macam nak balik awal hari ni so ktorang terus boleh balik kampung.. tapi tak confirm lagik.. but I've told my boss already.. hopefully everything ok dan takde pape yang tak baik happen to him.. my cousin lagipon nak tunang this saturday.. aku sangat la takde mood bila ada news camni.. dah la pagi tadi boleh pulak keta abah takle start.. ishk2.. abestu.. gik keja lambat sikit tunggu mekanik datang pasangkan.. seb baik abah memang kamceng ngan orang tuh. Willing je dia datang umah aku kol 8 pagi install bateri baru..

Tuh hari ini yang baru separuh hari...

______________________________________________

Semalam aku kuar ngan en abg ku yang tercinta.. 1st pergi jakel.. sebab aku memang nak blikan 4 spupu aku kain satin.. 2 pasang untuk time nikah nanti aku nak diorang duduk kat tepi aku kat pelamin tuh.. "dayang sort of".. haha.. gurau je.. neway, aku de bace2 orang kata it's not good dok sensorang je kat pelamin tuh so better invite friends or cousin duk skali.. so aku invite 2 cousin aku untuk dok kat pelamin tuh.. tapi.. aku nak la nampak macam nice dalam gambar so.. aku blikan kain untuk diorang.. sebab kalo aku nak sponsor the whole family.. alamak.. tak termampu den.. then another 2 pasang untuk spupu aku darjah 6 dan tingkatan 3 yg macam darjah 6 :p.. aku sbenarnye takde calon flower girl buat masa ini jadi.. 2 of my cousin nih.. akan jadi pengiring together with flowers.. macam bridesmaid la kot.. ntah.. aku still nak tanye kalau anak jiran aku leh jadi flower girl..  nak harap pe org panggil yg lakinye.. bukan flowerboy kan.. kalo anak sedara aku yg umur 2 tahun lebih tu alamatnya.. pengantin jalan straight.. die jalan ke kiri.. berlari... adui... dia memang belum besar lagi..

Then.. kitorang saje - saje jalan kat anggerik mall.. rupenye.. ade kedai Bak bukak kat situ... tailoring baju melayu tuh well known kan... tailoring baju perempuan ngan kasut pengantin pon ade.. baju melayu.. expect RM120 to RM150 if korang taknak sulam.. nak sulam.. RM200.. tapi nice jugak kalo sulam :) tempah kasut RM160 tapi material kain on top tu sendiri.. beli siap cheaper.. below RM100 sepasang.. currently belum ade banyak choice lagi.. baju perempuan.. yesterday ade org hantar chiffon beaded punye baju nikah.. nice jugak for price of below RM600.. boleh dapat.. yg tuh need to ask further la..  My 1st designer pon dh contact balik so I hope I can just send the baju to her...but baju melayu.. confirm hantar situ :) that's what en abg said.. and I'm looking forward to kasut kahwin jugak kat situ.. kalo boleh bli siap cantik... tutup cite.. senang :p

So, maybe my sis will drive with me to kampung.. so aku maybe ade chance nak tengok baju kat butik dayang.. n want to snap2 the piccas of that baju.. :) Hope bulan 6 bleh siap so bleh carik kasut.. :D

No comments: