May 24, 2010

Majlis kahwin kawan skola rendah aku :)

Oh.. sebab hari tu aku sakit jadi aku pon tak sempat nak tulis pasal kisah kawan skolah rendah aku kawen..

Ump.. aku dlu skolah kat sek keb sek 17 shah alam.. time tu aku dok kat 18.. ayah aku warden asrama kat PPP/ITM.. nowadays they call it as INTEC.. well, I grow up there.. dari kecik sampai umur 11 tahun aku dok situ.. time aku masuk skolah 17, skolah 18 still takde lagi.. and time tu skolah kat shah alam tak sebanyak skarang la.. yang famous of course Raja Muda, sek 4.. well - known for best result in UPSR.. ramai orang berebut nak masuk situ.. tapi ayah aku time tu tak keja kat UiTM induk.. dia keja kat INTEC 17 tu la.. so, aku pon dihantar bersekolah kat 17 sebab senang nak anta amek.. n skolah 17 punye reputation not bad what that time..

Jadi tu la serba sedikit kenapa aku skolah kat 17 :D.. dan grow up as student skolah tuh.. aku suke gak actually environment c2.. Sek 17 nih one of neighbourhood yang lame kat shah alam.. sangat macam suasana kampung.. everyone seems to know each other dengan sangat akrab.. :) anak - anak diorang pon sangat rapat.. cam kawan aku azim and haziq.. kecik sampai besar.. cam forever friends gitu :) mula - mula masuk memang aku rase cam jauh je.. ye la.. diorang de yg skolah tadika sesame.. dah kenal.. aku baru nak kenal orang.. tapik tu darjah 1.. aku paling suke start darjah 4.. everything jadi lebih happening.. aku dapat banyak kawan.. and kitorang sangat baik to each other :)

So, Shafie ni one of my friend time skolah rendah.. one of my friend yang still ingat kat aku.. thanx! Aku dlu tak la rapat gila ngan dia tapi baik la jugak.. boleh la sembang sama2.. so, bile die invite aku pegi wedding dia aku pon pegi.. dapat gak aku jumpa kawan skolah rendah aku.. azim, haziq and ashraf arbi.. :) 

Then, review wedding die.. aku demam la time tuh so not so much yang berdaya diturutkan. But this is a very different wedding.. maybe to sape2 yang nak orang ingat dia punya wedding in their on way.. boleh. la try :) 1st the food.. macam raye! ade lemang.. rendang.. nasi impit.. hehe.. raya pada bulan selain bulan raya.. diorang pakai songket and pelamin ni.. dengan simple yet different dari yang usual.. maybe korang boleh amek idea ni and create sumthing new out of it..

Ok.. the piccas.. :)


Dua pengantin.. :) Shafie n abg die





 
Khemah coklat..




Nie style pe ek.. Melayu tradisional ke Jawa ke..
Dok bersimpuh..unik kan.. :)




Paling suke mangkuk merenjis tuh.. nice..

No comments: