Jun 9, 2010

Kisah Kedai Kain..

Ump.. stakat nih aku memang suke jakel.. aku sbenarnya tak penah pon fanatik jakel sebab jakel tu kan dok kat kl.. jauhnya nak pegi.. tup2 jakel bukak blakang UiTM.. huhu.. heaven! Yela.. hari2 pon pakai baju kurung.. so, baju pakai gik opis ari2.. kenalah membanyak kan sikit baju.. (alasan.. :p)

Ramai tak suke jakel sebab staf dia suke ikut sane sini.. tapi rasenya time gik Gulatis shah alam pon camtu gak.. kalo aku just nak tengok2 memang tak besh kalo orang ikut. Tapi kalo memang nak bli kain aku takde la kisah sangat sebab baik de orang nak trunkan kain ... bukak2 tunjuk corak dia.. pastu leh tawar2 sikit.. Ok wat.. Gulatis tak besar cam Jakel kat shah alam ni so Jakel banyak choice.. So, serbu Jakel :p Tapiiah dah bape kali pegi rase pantang larang aku camni.. Jangan pergi hari minggu especially sale.. Gile ramai orang.. nak pilih kain pon payah.. Time break lunch memang aman tapi.. mane de pompuan gik Jakel 1 jam je.. Aku rase aku ske pegi time pas office hour.. tak brape ramai orang n tenang sikit.. cukup la gak mase.. kol 5.00 sampai 7.30 leh dok situ.. kol 8 dia tutup. Nak besh betul2.. cuti hari keje.. hahahaha..

Sbenarnya nak cite pasal Nagoya Shah Alam.. tadi pergi rase cam tak meriah dah cam dulu tapi kalo korang nak kain yang murah cam RM6 semeter.. leh la pergi.. Kualiti.. bagi aku berpadanan dengan harga.. just fine la.. Cuma tadi kawan aku hot gile ngan staf Nagoya.. Smalam dia beli blouse dalam Nagoya.. it happens to be tak muat ngan mak dia.. so dia nak tuka to other size tapi that size takde.. then dia cakap.. if takle refund money nak tukar ngan kain... beriya sales girl tu cakap tak boleh..lain - lain seksyen..  then rujuk  kat supervisor diorang.. supervisor tuh ok je.. suh salesgirl tuh panggil manager... lame ktorang tunggu.. macam lambat2 je manager die nak trun.. siap yang salesgirl tu dh patah balik tempat die n buat tak tau macam dh tak responsible dah.. geram je tengok.. lastnye manager die trun ngan malas2 cakap lasnya boleh tukar ngan kain ela.. member aku carik kain pastuh hilang balik manager tuh.. pastu baru dia dtg settlekan.. Ishk2 tak bagus betul manager camtu and salesgirl camtu... Camne la biz nak maju kalo customer complain pon tak le entertain... 

Ok la.. begitu la kisah kedai kain...

No comments: